Pernahkah anda mengalami situasi dimana anda perlu membuat sesuatu keputusan yang akan melibatkan perasaan semua orang???.....mesti ada yang pernah mengalami situasi begitu kan??...macamana anda menghadapinya?... berjayakah anda menghadapinya??...mmm bukan apa aku pun dlm sehari dua nih mengalami perkara yang sama.. terlalu banyak perkara yang memerlukan aku membuat keputusan..keputusan yang melibatkan perasaan semua orang...kekadang tu rasa macam letih..letih memikirkan semua nih..

Bila difikirkan balik, kenapa semua perkara tu datang serentak...then nak kena buat keputusan + banyak datangkan masalah..pening jugak nak pikir semua nih....kalau tak melibatkan orang lain takpe..yer lah kalau masalah kita sendiri macam tak cukup duit ker apa ke yang tu ok sebab kita je susah dan tanggung tapi ia bila melibatkan orang lain ooooooo Allah saja yang tahu..
"KEPUTUSAN MEMANG SATU PERKATAAN YANG MUDAH UNTUK DIUNGKAPKAN TETAPI AMAT SUKAR UNTUK DIBUAT"

Kekadang tuh rasa macam ada sesuatu yang tak kena dengan cara hidup aku sekarang nih. bila nak minta tolong orang terdekat macam-macam alasan yang dia bagi...macam taknak tolong je.....nampaknya kena selesaikan sendiri tanpa bantuan orang lain..nak marah pun tak guna jugak sebab diaorang tu bukan orang lain keluarga aku jugak...nanti kalau banyak sangat cakap takut tersinggung perasaan orang lain pulak dan lain pulak jadinya..."mmm kenapalah aku se-lemah ini......kenapalah aku ni jenis nak sangat jaga hati orang lain sedangkan hati sendiri hancur......kenapalah aku tak punyai hati kering..selamba je buat keputusan tanpa mengira perasaan orang lain. Kenapa......................................."

Nak-taknak kena lah jugak aku pendam je rasa tak puas hati ni kat diaorang...tengok sampai tahap mana aku boleh bertahan
.. Adakalanya kita perlu kurang bercakap untuk elak daripada berlakunya banyak pertelingkahan...pengalaman telah banyak mengajar aku erti kehidupan...pengalaman jugak telah banyak mengubah cara hidup ku...

Aku memohon kehadrat Ilahi agar diberikan petunjuk dan ketenangan dalam mencari jalan terbaik menyelesaikan masalah yang aku hadapi ini......berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi segala dugaan harini dan hari2 seterusnya....Jadikanlah aku insan yang tabah, tabah dalam menghadapi segala dugaanmu.....Aku juga memohon agar suatu hari nanti akan hadir sinar kegembiraan buat diriku, keluargaku dan semua yang hampir denganku.

Amin....................
DD77 "sometimes decision will create more problem"

0 Comments:

Post a Comment